Amikor énekfelvételhez készülődnek egy stúdióban, a hangmérnök akár tíz mikrofont is kipróbál, amire megtalálja az igazit. Élőben erre szinte soha nincs idő, így azt választják, amit már jól ismernek. Hiába a jobbnál jobb vokálmikrofon a piacon, marad a több, mint ötven éves iparági sztenderd…
Pont ilyen egy jó vokálmikrofon?
A gyártók kimondva, kimondatlanul is állítanak egy riválist a sztenderddel szemben. Akinek van szeme, láthatja, hogy az Audio-Technica ATM510 is pont ilyen. A formában is a nagy elődre hajazó eszköz kardioid karakterisztikával rendelkező dinamikus mikrofon, persze már mai belsővel: neodímium mágnessel, mely kisebb tömeg mellett is erőteljesebb teljesítményt nyújt. A nagyobb mágneses erő nagyobb kimeneti szintet és sokkal jobb tranziens átvitelt eredményez. A kimagasló tengelyen kívüli elnyomás és a kapszula belső rugalmas felfüggesztése sima, naturális énekhangot biztosít nagyon magas gerjedési küszöbbel. Pont ilyen egy jó vokálmikrofon.
Robosztus, kézre álló fémház és többrétegű fémrács a kosárban kemény burkolatot von a kapszula köré, látszik, kézbe fogva érződik is, ez a legvadabb színpadot is kibírja. A káposztalevél szerűen egymásra simuló különböző fémrácsok védelmet nyújtanak a torlóhangok ellen úgy, hogy a magashangok tisztasága megmarad.
A hozzá adott műbőr hordtáskában egy mikrofon kengyelt is találunk, természetesen menetszűkítővel, hogy bármelyik állvánnyal kompatibilis legyen.
Szürke eminenciás
Az ATM510 nem az a mikrofon, ami először eszedbe jut, ha meghallod az Audio-Technica nevet. De pont az a mikrofon, ami megbízhatóan teszi a dolgát füstös pinceklubok alig színpadán, ott van rendezvényeken, előadásokon, és mindig megnyugszol, amikor látod a mikrofonos táska alján, hogy ott van veled. Számíthatsz rá, teszi a dolgát.
Hermann János
audmax.hu