Kipróbáltuk! Audio-Technica fülmonitor fülhallgató körkép

Kipróbáltuk! Audio-Technica fülmonitor fülhallgató körkép

RSS   AUDMAX   2016-12-02 14:04   2016-12-02 14:18

 

 

Az Audio-Technica idén debütált fülmonitor-fülhallgató sorozatából az első darabok érkezését óriási ujjongás és örömmámor övezte. A -nem csupán AT rajongók körében- klasszikussá avanzsált stúdió monitor fejhallgató család, az M-széria kiegyensúlyozott hangját és magas hangminőségét ültették át a fülmonitor család mindhárom darabjának meghajtójába, kiterjesztett frekvencia tartománnyal és remek impulzusválasszal a pontos és részletező hangzás érdekében.

 

 

Tovább azt most nem is taglaljuk, egy korábbi cikkünkben már írtunk részletesen a technikai paraméterekről: http://audmax.hu/hirek/a-soha-el-nem-toro-fulmonitor-kabel-legendaja

 

Térjünk rá a tapasztalatokra: A hiánypótló széria három füleséről (ATH-E40, E50 és E70) endorsereinket kérdeztük, a visszajelzésekből összeállítottunk nektek egy kis összefoglalót.

Mindenkinek ugyanazt a három kérdést tettük fel:

1. Milyen fülmonitor fülhallgatót használtál korábban?
2. Hol próbáltad ki az ATH-E40, ATH-E50 és/vagy ATH-E70 füleseket és milyen tapasztalataid vannak velük?
3. Vásároltál-e vagy tervezel-e valamelyikből vásárolni a közeljövőben?


​Köteles Leander (Leander Kills, AMIGOD):

1. Beöntött (gyártót nem írok inkább), nagyon szerettem, de sajnos mivel basszusgitározom, még annál is komolyabbat kellett keresnem, ami leadja a mély tartományokat.
2. Az ATH-E70-est nem próbáltam, hanem egyből megvettem, mert mindenhol csak jót írtak róla, főleg, hogy ez végre hozza a mélyeket is cool
3. Ez nekem most tökéletes, várom, hogy végre mikor lesznek a fülesek is wireless-esek smiley

/Fotó: Dávid Zsolt/

 

 

Markó Ádám (Special Providence, USEME):

1. Eddig egy Microsonic fülest használtam, annak is egy fülre öntött változatát, de az évek alatt -nyílván a fül változása miatt is- nem működött tökéletesen, nem zárt.

2.- 3. Nemrég kipróbáltam az új E70-es fülest és nagyon komfortos volt, az intenzív dobolás/mozgás közben is tökéletesen zárt. Nem kérdés hogy kell egy ilyen! smiley

/Fotó: Mark A. Rosta Photography/

 

 

Simonyi Zádor (Marge):

1. Vic Firth SIH1

2. Első körben otthon zenékkel előválogatás történt, a 3 modell közül, nekem, mint dobosnak az ATH-E40 volt a legszimpatikusabb, van egy ütős, jól körülhatárolt mélye, ami jól hozza a lábdobot és nem olyan tolakodó a közepe (mint az SIH1), így egy kiegyenlítettebb hangkép jellemzi. Első pillanattól kezdve komfortos, kellemes érzést nyújtott és már jó pár bulin vagyunk túl együtt.

3. Az ATH-E40-t vásároltam meg.

 

 

NOMAD zenekar:

1. Én (Cicó) Audio-Technica ATH-CKX9i-t  és ATH-CKX7-et,Marci pedig ATH-CKX7-et és ATH-CKX5-öt.

2. Két ízben, először az első beérkezett füleseket lehetett kipróbálni a Hangáruházban, ott már hallatszott, hogy teljesen máshogy szól.
Aztán élesben megkaptuk egy koncertünkre mind a hármat. Ott volt igazán lemérhető miben más, Marci az ATH-E50-et használta és az észrevétele az volt, hogy olyan mintha átülnél Trabantból egy Mercibe. A másik, hogy sokkal hangosabb ez a füles, ami nagy előnyt jelent a hangos dob és hangos alapokkal szóló kis színpadokon.

Én (Cicó) az ATH-E70 et használtam. Az első észrevételem az volt, hogy halkítani kellett az AT-M3-as adómon, mert olyan hangerő volt, mint még soha. Miután vége lett a hangbeállásnak és a koncert elkezdődött, azt tapasztaltam, hogy olyan hangképe és hangtartományai vannak ennek a fülesnek, ami az élő koncert környezetben sokkal jobban hallhatóvá teszi azt, amit hallanod kell a fülmonitorba. Nekem ez a legjobb füles, amit próbáltam.

3. Igen, mindenképpen szeretnénk mihamarabb. Főleg most, hogy klub turné áll előttünk, ahol nagyon számit ez az extra, ami ezekben a fülesekben van.

/Fotó: NOMAD facebook/

 

 

Horváth Gábor „Sexy” (Hot Beaver, Lukács Peta):

1. Shure SE215 és az AT-M3 gyári EP3-asa volt előtte, aztán amikor megtudtam, hogy jön az ATH-E70, azonnal kértem egy teszt darabot. Elsőre szerelem volt! Azonnal le is foglaltam az első szállítmányból. Azóta is veretlen, pedig azóta van egy Shure SE535LE-m is.

2. Kölcsönkértem E70-ből a "beetető" darabot és koncert körülmények között tudtam kipróbálni, méghozzá arra is emlékszem, hogy Debrecenben, a Roncsban volt, a tavaszi turnénk alkalmával, a saját AT-M3 rendszeremmel. Azóta az énekesünk is vett egy ATH-E40-et, és imádja.

3. Peta zenekarba tervezek venni még egy ATH-E70-et, vagy ATH-E50-et, hogy legyen mindkét cuccomban.

 

Papp Zoltán, hangmérnök (Children Of Distance):

1. AT ATH-EP3 (AT-M3 rendszer alap tartozék) és az ATH-SPORT3 típusokat.

2. Koncert körülmények között mindhárom modell ki lett próbálva. Az ATH-E70-es annyira szépen szólt, hogy a srácok elfelejtettek dinamikusan rapelni, mert halkan is jól hallották magukat, mintha stúdióban énekelnének, azonban ez koncerten sajnos nem annyira ideális. Végül az ATH-E40-t választották, amely az AT-EP3-al szemben egyrészt jóval hangosabb (kb. 6-10dBSPL-el ugyanazon a teljesítményen), másrészt megvan benne az a középtartomány (500Hz-2.5kHz), ami az EP3-ból hiányzik, ami rapnél (vagy vokálnál/éneknél) nagymértékű előny. Korábban az M3+EP3 kombót próbáltuk, de egy hangosabb színpadnál (pop/rock), a többi zenész által használt lábmonitor mellett ez a rendszer már nem élt meg, pont a középtartományban elvérzett, nem tudott akkora torzítatlan teljesítményt kiadni, ami elegendő lett volna a megfelelő ének-monitorozáshoz. Az M3+E40 kombóval azonban már ilyen gond nincs. Kényelem szempontjából van - volt, akinek a gumis betét felelt meg, de volt akinek sehogy sem illeszkedett a fülébe. Gyárilag adnak egy közepes méretű memória-habos, szivacsos betétet, azonban a srácoknak ez kicsi volt, miután beszereztük az ehhez a típushoz tartozó L-es méretű szivacsokat, már mindenki megtalálta magának a komfortos megoldást.

3. Igen, 3db ATH-E40-t.

 

Köszönjük mindenkinek a válaszokat.

 

 

Vissza a Hírek oldalra »


Képviselt gyártók, márkák

Az AUDMAX által képviselt kiemelt márkák, gyártók - ABC sorrendben. Bővebben...

Allen&Heath Appsys ProAudio Audiopole AudioPressBox Audio-Technica Avalon-Design Avid B&C Speakers DiGiGrid DirectOut Technologies Genelec GLAB Guitar Laboratory Green Hippo ITC INOUT Communication Systems Korg L'Acoustics Linea Research Panphonics Roland Professional AV Symetrix Tascam Trevis Audio Lab Vox Waves Williams Sound
HANOSZ
Az Audmax Kft. a HANOSZ tagja.
A Hangszeresek Országos Szövetségének fő célja az aktív zenélés társadalmi elfogadottságának növelése és támogatása.
Széchenyi 2020